Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp

Topic Options

Delen Forum onoverzichtelijk?

Pagina 1 van de 3 [ 45 berichten ]
Auteur Bericht
 Berichttitel: Forum onoverzichtelijk?
BerichtGeplaatst: donderdag 17 06 10 22:09

Site Admin
Site Admin

Afbeeldingen: 26
Werkzetel: LEUVEN
Dikwijls hoor ik dat sommigen problemen hebben hun weg te vinden op het FRP.
Tja, als je niet zo dikwijls op een forum komt is dat wel normaal zeker? :wink:
Maar toch zou het misschien handig zijn uw idee hierover te weten. Wat denk jij over dit mogelijk probleem?
Kan er iets herschikt worden ofzo? Forumke bij, forumke af? Subfora bij of weet ik veel wat. Kortom zeg maar wat je ervan denkt. :wink:
Ben benieuwd welke stormloop van reacties we mogen verwachten. :P

Berichttitel: Re: Forum onoverzichtelijk?
BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 00:51

First class
First class

Werkzetel: HASSELT
persoonlijk vind ik de eerste pagina van het forum iets te druk, je weet bijna niet waar eerst klikken.
Ook is het mss eens nodig om sommige fora die niet(of nauwelijks) gebruikt worden toch maar terug af te schaffen.

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 02:09

King class
King class

Ik deel eigenlijk grotendeels de mening van NjitS. Er zijn inderdaad veel fora die niet (meer) gebruikt worden, dus die kunnen er wel uit. Mogelijk is dit ook zo op de onthaalpagina, maar die zie ik maar zelden daar mijn bladwijzer naar het forumoverzicht linkt.

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 07:39

King class
King class

De fora's die al maanden niet meer gebruikt worden, gewoon verwijderen.

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 12:19

Site Admin
Site Admin

Misschien iets meer in detail omschrijven. :wink:

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 13:11

King class
King class

Werkzetel: ANTWERPEN
ik gebruik alleen maar de actieve topics link eigenlijk, maar er zijn inderdaad te veel fora. :?

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 14:47

First class
First class

Werkzetel: BRUSSEL-ZUID
Ik kom niet zo veel op het forum, dat zal er veel mee te maken hebben, maar ik vind dat er wat weinig eigen profiel zit in de meeste fora/subfora. Als ik iets specifiek zoek of ik een nieuw topic wil beginnen kan dat meestal (correct) geplaatst wordt in verschillende afdelingen.

Bijvoorbeeld "Syndikaal nieuws", "Nieuws Goederen", "Nieuws Reizigers", "Intern spoornieuws" en "treinervaringen" zijn min of meer hetzelfde. Dat onderscheid tussen goederen en reizigers is niet zo belangrijk op een forum vind ik. Bij nieuws, reglementen of ervaringen maakt dat weinig uit of ge nu bestuurder-reizigers zijt of goederen, de meeste ervaringen en nieuws kunnen voor alle bestuurders relevant zijn. In de gevallen dat het specifiek goederen/reizigers is, zal dat wel op te maken zijn uit de topic-naam. De syndikaten zijn er ook voor alle treinbestuurders en uit de topicnaam zal ook op te maken zijn dat het syndikaal nieuws betreft (bijv. de onderhandelingen voor cao is evengoed "Intern spoornieuws" als "syndikaal nieuws", ...)

"Contactpunt andere depots" zou ik ook laten vallen, een vraag aan een andere depot kan gewoon in het betreffende depotforum gesteld worden denk ik.

Het afdelingske voor Franstaligen zout ge ook kunnen laten vallen, vermits de Franstaligen die een Nederlandstalig forum bezoeken meestal wel genoeg Nederlands verstaan om naar het juiste forum/subforum te gaan en daar hun vraag te stellen.

Voor de rest gebruik ik ook vooral de "actieve topics". Wat dat betreft, zou het niet mogelijk zijn om die bot-meldingen "seinstoring L50" daar uit te halen, want die nemen nogal veel plaats in waardoor discussie-topics rapper naar achter worden geschoven.

Anders, niets dan lof voor dit forum waar ge ongeveer alles kunt vinden en vragen, echt formidabel werk! :wink: :duim2

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 14:54

Moderator
Moderator

Werkzetel: GENT
Gomalex schreef:
Ik kom niet zo veel op het forum, dat zal er veel mee te maken hebben, maar ik vind dat er wat weinig eigen profiel zit in de meeste fora/subfora. Als ik iets specifiek zoek of ik een nieuw topic wil beginnen kan dat meestal (correct) geplaatst wordt in verschillende afdelingen.

Bijvoorbeeld "Syndikaal nieuws", "Nieuws Goederen", "Nieuws Reizigers", "Intern spoornieuws" en "treinervaringen" zijn min of meer hetzelfde.

Bepaalde posts zouden inderdaad in meerdere toppics passen , maar als je dat allemaal in 1 toppic gaat zetten , zal aantal pagina's v deze post wellicht pijlsnel toenemen en zullen degenen die maar sporadisch het forum bezoeken misschien ook klagen dat ze vele pagina's moeten terugkeren pù bij te zijn

http://www.carzi.com/wp-content/uploads ... ge-new.jpg

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 15:02

First class
First class

Werkzetel: BRUSSEL-ZUID
Loco189 schreef:
Bepaalde posts zouden inderdaad in meerdere toppics passen , maar als je dat allemaal in 1 toppic gaat zetten , zal aantal pagina's v deze post wellicht pijlsnel toenemen en zullen degenen die maar sporadisch het forum bezoeken misschien ook klagen dat ze vele pagina's moeten terugkeren pù bij te zijn

Nja, maar als ze nu willen bijzijn moeten ze evenveel lezen en telkens alle fora afgaan omdat het nieuws nogal verspreid staat. Als er minder fora zouden zijn zout ge meer "in één oogopslag" kunnen zien dewelke er U interesseren en dewelkste niet. In "Spoornieuws goederen" wordt er bijvoorbeeld niet te veel gepost, maar toch kijk ik (tb-reizigers) daar in voor het geval er mij iets zou interesseren. Een groter centraal (sub)forum "NMBS-Nieuws" zou inderdaad veel topics en posts krijgen, maar volgens mij zou dat toch overzichtelijker zijn.

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 17:33

Moderator
Moderator

Werkzetel: ANTWERPEN-NOORD
De indeling van de fora die over "Nieuws" gingen is destijds door mij in het leven geroepen. Het was toen de bedoeling om nieuwsfeiten per groep te melden en al er geen reacties op kwamen werden ze door mij weer verwijderd. Kwam er toch reactie werden ze in een apart forum geplaatst.

bobo schreef:
Dikwijls hoor ik dat sommigen problemen hebben hun weg te vinden op het FRP.
Tja, als je niet zo dikwijls op een forum komt is dat wel normaal zeker? :wink:.....

De complexiteit schrikt ook nieuwe mensen af :(

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 20:44

Site Admin
Site Admin

Er moet een heel andere indeling komen.
Wat Gomelex en CD zeggen is eigenlijk waar. Alles moet eenvoudiger.
Eigenlijk ben ik voorstander eens de grove borstel te gebruiken, en bijna alles naar de archieven te verbannen.
Door alles naar archieven te verbannen zijn we trouwens niets kwijt.
Moet er een topic terug ontwaken halen we dat uit de archieven en plaatsen we dat terug in de juiste topic.
De aantal fora herleiden tot een minimum, en vele fora gewoonweg verwijderen.
Een knopje om ofwel het forum, ofwel de recente topics te bekijken zou ook leuk zijn denk ik. Dat maakt het forum iets minder druk.
Mijn idee hoor. :wink:

Welke forumindeling zouden jullie zien zitten?

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 06 10 21:31

First class
First class

Werkzetel: ANTWERPEN
Door de zee van forums gebruik ik alleen het "recente berichten" knopje en slechts af en toe eens het eigenlijke forummenu. :oops:

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 06 10 00:25

First class
First class

Met alle respect voor alle ander meningen. Voor mij loopt het hier fijn.
Ik abonneer me op alle interresante topics en voor de rest gebruik ik "Toon ongelezen berichten" en daar lees ik wat ik wens te lezen en de rest weg.
Nieuwe topics zoek ik via de de zoekfunctie en de meest close topic gebruik ik.
Als ik totaal fout zit zal iemand het wel melden of zal het verplaatst worden door een Admin.
p.s. dit laatste is tot op heden nog niet gebeurd.

Edit: Grove DT-fout verbeterd.

http://www.pfttsp.be/mdr/indexmdr.htm
Carpe diem quam minimum credula postero.

Laatst bijgewerkt door Bibke op zaterdag 19 06 10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 06 10 01:03

Moderator
Moderator

Werkzetel: GENT
Bibke schreef:
Met alle respect voor alle ander meningen. Voor mij loopt het hier fijn.
Ik abonneer me op alle interresante topics en voor de rest gebruik ik "Toon ongelezen berichten" en daar lees ik wat ik wens te lezen en de rest weg.
Nieuwe topics zoek ik via de de zoekfunctie en de meest close topic gebruik ik.
Als ik totaal fout zit zal iemand het wel melden of zal het verplaatst worden door een Admin.
p.s. dit laatste is tot op heden nog niet gebeurt

+1 , misschien hier en daar detail wijzigen maar wat mij betreft zijn er op het forum geen ingrijpende wijziggingen nodig

Misschien dat bij "Spoornieuws heet vd naald " de bot-berichten per lijn gebundeld kunnen worden ?

Dus bvb : L50A defecte wissel , paar uur later volgt melding dat wissel hersteld is : ipv hier appart toppic voor te laten open door de bot , kan dit misschien ook in toppic v L50A gemeld worden ipv daar weer nieuw toppic voor te laten openen :idea:

http://www.carzi.com/wp-content/uploads ... ge-new.jpg

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 06 10 09:40

Site Admin
Site Admin

Da's niet zo simpel hé.
Als dat dezelfde titel zou bevatten kan dat nog lukken, maar dikwijls ius dat anders.

Pagina 1 van de 3 [ 45 berichten ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp

Forumoverzicht » Onthaal » Foruminfo